למה השם נתן את השם - מוריאל

 

כך שאלתי מהיום שהבנתי, גדלתי, בגרתי ואת אמא שאלתי למה ? ספרי לי, תסבירי למה ביקשו שאבוא לעולם כשאת . החלטת שלא אבוא .

הסיפור על השם מוריאל ( מורי – אל ) מעולם גשמי לעולם רוחני.

לאימי קוראים פאני, חבריה למשחקי הברידג' קוראים לה גברת לוי ואני קורא לה אמא . מילדותי אני זוכר את הסיפור על השם מוריאל.הלידה, המעברה במחנה דוד, ההחלטה הקשה וסופו של סיפור .

למה בחרה אימי את השם מוריאל ?

כך היא החליטה בהריון השלישי, לאחר לידתו של אחי השני, בימים קשים של מדינה בהקמה. בבית של אז, בחיפה היפה,  בית ערבי עם מעט תנאים, שני ילדים והריון שליש , אוי זו טעות הריון ! זה לא מתוכנן .
בימים של אין גלולות ..  מה היא עושה ? אמא צעירה שידעה את דרכה לארץ המובטחת, שכולה בימים ההם הייתה קרחת והנה היא לבד בוכה ומתייסרת, אימא שלה לא הייתה  מוותרת, כך היא אומרת.  זה החינוך שקיבלתי מאימא הריון זה חיים של ילד נוסף, לא מוותרים , זה ערך מוסף , על אף החינוך בצר לה בוחרת, אני מוותרת !
ליום הקשה תור היא קובעת, לילה לפני הולכת לישון ואז מתחיל הסיפור הראשון.

חולמת בלילה ובתוך החלום באו שנים עשר לבושים בלבן, כפתוה ואספוה מתוך המיטה, לבאר עמוקה ריקה ורחוקה בלב המדבר השליכו אותה.
רועדת מפחד, בוכה וצועקת, מבקשת לדעת מה הסיבה, למה, למה, שואלת והנה  על פי הבאר מופיע הוא ולא אחר וכך הוא אומר : אני אליהו הנביא אחד מנביאי העם היהודי, באתי אלייך לומר לך דבר : הילד אשר בבטנך חייב לבוא לעולם! תשבעי כאן ועכשיו שלא תוותרי, הוא חייב לבוא לעולם ! אם תשבעי כאן ועכשיו למיטה תוחזרי, וביום בו יבוא אבוא בשנית .

אמא נשבעת . למיטה היא מוחזרת  כך מתעוררת ועל שבועתה אינה מוותרת . כך חולף לו הזמן  וההריון מסתיים 
אימא יולדת, הביתה חוזרת ואני איתה בתוך המיטה לילה ראשון כך מסתיים הסיפור הראשון .

בחלוף הימים לקראת ברית המילה , לילה נוסף איתה במיטה , שוב היא חולמת וכמו שהבטיח אליהו הנביא , בחלום שוב הוא מופיע , כך מספרת  : הם כולם ישובים בסלון שניים עשר מלאכים, אתה על בירכיו והוא על כיסאו, הכיסא של אליהו הנביא.
אליהו הנביא (היה הסנדק) מברך ומתפלל ולי הוא אומר:  על הילד הזה  אשמור כל חייו ! הוא ילמד את דרכו של האל שיהיה המורה של הרך הנולד. 

כך הגעתי לעולם ! אימא  נתבקשה לדעת  שאני תלמידו של האל ושמי בעולם יהיה מוריאל  (מורי–אל ).